יום שבת, 27 באוגוסט 2011

Yu-Gi-Oh! 5D'S




אלה: טוב, אחרי חפירות גדולות שלי לעדן, סופסוף הצלחתי לגרום לעדן לסיים את הפוסט הזה (פוסט ראשון שהוא לא שוג'ו?), אז תהנו מעוד חפירה בנוסח עדנוסוקה, ותגיבו כמו שהגבתם בפוסט מאדוקה (כי על הפוסטים שלי אתם לא טורחים להגיב ;;). חכו לפוסט הבא שלי, כי למרבה הצער (NOT), עדיין לא ראיתי את פייב דיז, אז אני לא יכולה לכתוב את הדעה שלי XD רות, סוף.
...
מכיל ספוילרים לאנימה מן הסתם.


סוג:
TV
פרקים: 156
ז'אנרים: שונן, אקשן, פנטזיה, מדע בדיוני, יאוי
סטודיו: Studio DICE
תאריך שידור: 2/4/2008-30/3/2011
עלילה:


בעתיד הקרוב, העיר דומינו חולקה לשני חלקים - העיר נאו דומינו (Neo Domino City) עבור בעלי המעמד הבינוני ומעלה, וסטלייט (Satelite), עיר הרוסה שנועדה לחלאות ולעניים בחברה.
בתקופה זו נוצר ספורט חדש עם משחק "דו-קרב מפלצות", בו רוכבים על גבי אופנוע בשם די-וויל (D-Wheel) ומשחקים תוך כדי מירוץ.
יוסיי פודו (Yuusei Fudou), נער גאון בן 18 מסטלייט, בונה די-וויל מחלקי גרוטאות על מנת שיוכל להימלט משם. המטרה שלו היא להגיע אל ג'אק אטלס (Jack Atlas), יריבו שלפני שנתיים גנב את הדי-וויל שלו ואת קלף האס שלו "סטארדאסט דראגון" (Stardust Dragon) ונמלט אל נאו דומינו סיטי. כעת הוא הפך למלך דו-קרבות הרכיבה.
אך המרדף אחר ג'אק יוביל אותו לגלות את האגדה על הדרקון הארגמן. הוא יפגוש חברים, אויבים, וייאלץ להתמודד עם דרכי הגורל המפותלות...

כן, כן, התגובה הראשונית של 90% מהאנשים היא "קלפים על אופנועים?! פחחחח". אם גם אתם חושבים ככה, אז כדאי שתעצרו כאן. טוב? טוב.
עכשיו, בואו נסתכל טיפה מה יש מעבר לאופנועים - ואולי גם מה יש עם האופנועים. נתחיל בדמויות.






יוסיי פודו. נער בן 18. הוא גאון טכני ואסטרטגי וממעיט לדבר. כמו שאת הדי-וויל שלו הוא בנה מגרוטאות, כך גם חפיסתו בנויה מקלפי "זבל" - אך בשני המקרים הכוח המשולב שלהם הוא די והותר.
המטרה הראשונית שלו ניתנת להגדרה בתור נקמה, פחות או יותר. הוא רוצה להשיב את הקלף שג'אק לקח ממנו ולסדר את ההדורים איתו. למרות זאת, לפחות בהתחלה הוא רוצה לזכות בו רק בקרב הוגן.
יוסיי היה שינוי מרענן למדי בתור פרוטאגוניסט. הוא לא התחיל חלש (לא שהוא לא התחזק בהמשך), הוא לא היה אידיוט, היו לו דרכי חשיבה מעניינות ואישיות מעניינת. אך ככל שחלף הזמן... יוסיי יותר... נפתח.
הוא הכיר יותר אנשים וחברים חדשים, ואם בסאגה הראשונה היו צוחקים על זה שהוא שותק כמעט כל הזמן (הוא אפילו אמר לג'אק פעמיים באותו הפרק "אתה מדבר יותר מדי"...) זה כבר לגמרי נעלם. הוא התחיל שוב לדבר ולחייך. אז בסופו של דבר, הוא נהיה גיבור שונן די בנאלי, חברותי שמדבר כל הזמן על קשרים. גם ככל שהיו לו יותר קרבות, גם אם האסטרטגיות המעולות שלו המשיכו עד הסוף, הוא לעתים התחיל לשלוף דברים מונפצים. אבל נו, מילא. אני יודע מנסיון שלא עד כדי כך קל לכתוב קרבות. יש אספקט אחד שמאוד אהבתי בו, אבל זה להמשך.



ג'אק. היריב המתנשא. לא דמות מקורית במיוחד במבט ראשון.
לאחר שקיבל הצעה מגודווין, ששלט בלשכת הביטחון הציבורי ולמעשה בכל נאו דומינו סיטי, הוא גנב את הקלף של יוסיי ואת הדי-וויל שלו ונמלט אל העיר. כל זאת במטרה אחת - להפוך למלך. גודווין טיפח אותו ובמהרה ג'אק טיפס לפסגת אליפויות דו-קרב הרכיבה. מאוחר יותר, ההפסד שלו בקרב נגד יוסיי מערער את מעמדו.
הוא התחבר עם הכתבת קארלי נאגיסה, ויצר פחות או יותר את מה שהיה הקשר הרומנטי הרציני היחידי בכל הסדרה. הוא אף נאלץ להילחם נגדה כנגד רצונו כשהיא הפכה לדארק סיגנר והרג אותה.
...אבל היא חזרה. ואחרי שהיא חזרה, הוא כבר לא שם עליה. ולאט לאט הוסיפו לו יותר אתנחתא קומית, גם אם הקטעים הרציניים שלו נשארו. אבל המשיכו לדרדר את המעמד שלו, כך למשל גם שגילו שלפחות חלק מהקרבות שלו היו מכורים מראש (ראו ערך דראגאן).
בכל מקרה, במהלך הWRGP הוא מגלה שגישה של כוח טהור לא עובדת לו ולכן הוא משיג... קלף של כוח עוד יותר טהור. אבל הוא היה מגניב, אז נוותר לו על זה. היה נחמד אם היו סוגרים את הסוף בניצחון שלו על יוסיי או לפחות תיקו... אבל אי אפשר לקבל כל מה שמבקשים.










אקי איזאיוי. נערה בעלת כוחות מסתוריים להפוך קלפים מוצקים. יכולת זו בידדה אותה מהחברה, עד שהיא תפסה מחסה ב"תנועת ארקדיה"...
אקי הייתה דמות מעניינת. הם גם היו די "אמיצים" עם הרקע שלה, שהיא מגלה את הכוחות שלה ואז אבא שלה אפילו מרביץ לה וקורא לה מפלצת. מה שלא ברור לי זה למה שלחו אותה אחר כך לאקדמיית -דו-קרב- ועוד מתפלאים שהיא ממשיכה לפגוע באנשים...

בכל אופן, הסיפור איתה היה נהדר, אם כי המעבר שלה להיות פשוט "טובה" הרגיש מעט חד, אבל זה מילא. ברגע שזה קרה, היא כבר די נדחקה לצד, גם אם עדיין היו לה הרגעים הטובים שלה. אף על פי שהיה לה קרב נהדר בWRGP (אם כי הייתי מעדיף שהיא תעשה תיקו עם אנדרה או משהו), מאז היא... טוב... הפסיקה לעשות דברים. היא פשוט... איבדה את הכוחות שלה, ומאוחר יותר החזירה אותם. ובסוף גם יש מצב שאיבדה אותם שוב.
התחילה נהדר, סיימה לא כל כך נהדר. אבל סגירת מעגל נחמדה שהיא פגעה באנשים ובסוף היא הופכת להיות רופאה.


קרו אשר ידוע בכינויו "הומו סאמה". הוא נוהג לאנוס גברים למחייתו.
חבר ילדות של יוסיי וג'אק שצץ משום מקום, עם הדי-וויל הכי טוב שנראה עד אז (IT CAN FLY!) ועם הקלפים הכי שבורים של אותה תקופה (לא פלא שחלק מהם כבר מוגבלים). לקרו היו מספר מטרות: להיות בישי ולספק יאוי, להרחיב את הרקע של יוסיי וג'אק, ו...לפרסם קלפים?
לא שאני ממש מתלונן עליו, הוא באמת הוסיף הרבה והפך לחלק בלתי נפרד, אבל הוא הרגיש מעט נדחף. כמו זה שהוא פתאום הפך לסיגנר בלי קשר לחיים, קיבל את הקלף הכי חזק שלו כי הוא במקרה היה בתוך האופנוע שלו, ובכללי הוא די לקח את הפוקוס על אקי. העיקר שהוא תמיד ייזכר כהומו סאמה בלבנו.


ומבין הסיגנרים הגענו לתאומים רואה ורוקה. אפשר להחשיב אותם לסיגנר אחד שלם. רוקה הייתה סיגנרית אמיתית, אבל היא הייתה כל כך חסרת חשיבות לעומת רואה, שגם כן הפך לסיגנר בסוף. בתור אחים הם נוהגים לדאוג אחד לשני (בייחוד שרוב הזמן הם חיים לבד) והאינטרקציה ביניהם די חמודה. בעיקרון אפשר להגיד שרוקה משמשת לפיתוח הדמות של רואה. היה נחמד אם היה להם (דגש על רוקה) תפקיד גדול יותר, אבל (דגש על רואה) עשו לא מעט.


יש עוד כמה דמויות ראויות לציון, כמו למשל הנבלים.
דיוויין 3> הוא היה נבל נהדר, והיחידי גם שהיה ממש ממש רע, לא הייתה לו שום מטרה טובה שהסתתרה מאחורי המעשים שלו, ולא הייתה לו בעיה לגרום לאנשים לסבול. בהתחלה היה נראה שהרגו אותו בקלות אבל הוא חזר ו...מת שוב. כנראה. הדמיון של סליי מהסאגה השלישית אליו עדיין מעלה שאלות, אבל לצערנו זה נותר בתור חור עלילה.
היו גם את האחים גודווין שהיו אחראיים לטוויסטים הכי טובים בעלילה, ועוד הרבה אחרים כמו אפוריה וזון.








אפשר להגיד שהסדרה נמרחה די הרבה, אבל בכללי היא הייתה מעולה - כן יש הרבה חורי עלילה, פוטנציאל מבוזבז וכדומה, אבל למי אכפת אני אוהב את הסדרה הזאת.
עוד משהו טוב בסדרה הזאת הוא איכות הקרבות - הם שומרים על החוקים ב99% דיוק, ולא מפחדים גם להציג חוקים מתקדמים יותר של המשחק ודברים מסובכים יותר. חלק מהקרבות, בייחוד הקרבות שיש בהם חלקים "עלילתיים" לאותו קרב, הם גאונות צרופה, וחוץ מקטעים אחדים בקרבות אחדים, גם אין שום טעות במספרים! (וזה בא ממישהו פרפקציוניסט בקטע הזה שבחן כל קרב)
באמת שאני לא יודע מה הבעיה של אנשים עם די-וויל, בכללי זה נועד כדי להוסיף עוד "אקשן" וסיכון לקרב, חוץ מזה שיש להם עיצובים מגניבים, וזה לא גורע שום דבר מהסדרה, רק מוסיף.


אפשר להגיד שמגיע לסדרה רק בערך 7\10, אבל אני מאוהב בה אז היא תמיד תהיה 10\10 בשבילי.


אלה: ובי אתה לא מאוהב? ;;

עדן: בטח שכן 3>

תגובה 1:

  1. כי אנחנו לא רוצים שעדן ירגיש בודד.
    קודם כל ח"ח על הפוסט.
    בקשר לאנימה עצמה אני לא רואה שאני אצפה בזה ולא משנה מה יהיה, לא בגלל שאני שונא את זה אלא בגלל שכל פעם שאני שומע יוגיהו יוצאת לי מחשבה של אנימה גרועה/משהו ילדותית. ולפני שאתם מתחילים לומר מה פתאום וכל זה, אני מבין וגם הבנתי מהפוסט שזה לא ככה, עוד סיבה למה שאני לא אצפה בזה, זה בגלל שזה הרבה פרקים ובזמן האחרון פשוט נעלם לי החשק מלצפות באנימות.. ואנימות אם הרבה פרקים אין מה לדבר על זה O:..

    השבמחק