יום שישי, 19 באוגוסט 2011

(My Top 5 K-Pop Groups (GIRLS



אחד הדברים שאני יותר סולדת מהם זה לסקר על להקות, כי תמיד כמות המידע עליהן גורמת לי לכאב ראש רק מהצצה מהירה בויקיפדיה. אבל עדיין היה לי רצון עז לכתוב פוסט על להקות הקיי-פופ האהובות עליי (למרות שהתעצלתי וכתבתי רק תעודות זהות ללהקות). כמובן שכתבתי רק על להקות של בנות, כי כמות להקות הבנים שאני עוד איך שהוא מסכימה לשמוע מקוריאה אפשר לספור על יד אחת (ועדיין יהיה מספיק אצבעות כדי לעשות את הסימן של פיס). אני אחזור אליכם עם פוסטים על דברים יפנים אחרי שיהיה לי כוח להתחיל/ לסיים משהו, או לעשות פוסט חפירה על מנגות כמו בפוסט הזה. אז... תהנו?



1. Girls' Generation


שמות נוספים: SNSD, So Nyeo Shi Dae
מדינה: דרום קוריאה.
חברת תקליטים: SM Entertainment
ז'אנרים: קיי-פופ.
שנות פעילות: 2007 עד היום.
מספר חברות בלהקה: 9 (Taeyeon, Jessica, Sunny, Tiffany, Hyoyeon, Yuri, Sooyoung, Yoona ו-Seohyun).


זו ממש לא הפתעה שדווקא הלהקה הקוריאנית הראשונה ששמעתי היא הלהקה האהובה עליי, הרי גירלז ג'נריישן הן אלו שמשכו אותי לתחום הקיי-פופ. המספר הגדול של חברות להקה (פאקינג 9!) גורם למגוון בקולות וגורם לשירים להיות מיוחדים יותר (למרות שאני לא טורחת בכלל לזכור את השמות של כולן). השירים שלהן קצביים וממכרים, ולא מצאתי שיר אחד שלהן שלא אהבתי. הלהקה הזאת מאוד מפורסמת בקוריאה ומחוצה לה, ואני מבינה למה. הרי אל תשכחו שליידי גאגה אפילו גנבה להם את המנגינה מהשיר BE HAPPY לשיר הכבר-לא-כל-כך-חדש שלה, BORN THIS WAY, או אפילו הגרסה האנגלית ל-RUN DEVIL RUN ששרה קשה (בעע).


שירים מומלצים:Run Devil RunGee!Oh




2. Miss A 


מדינה: דרום קוריאה.
חברת תקליטים: JYP Entertainment
ז'אנרים: קיי-פופ, דאנס.
שנות פעילות: 2010 עד היום.
מספר חברות בלהקה: 4 (Fei, Jia, Min ו- Suzy).


האמת היא שלא ממש אהבתי את מיס איי בפעם הראשונה ששמעתי אותן. הקול שלהן נשמע לי אז מוזר ומעצבן, מה שאני חושבת היום שזה מה שהופך אותן למיוחדות. לקח לי זמן להתרגל אליהן (אולי כי התחלתי לשמוע שירים יותר טובים שלהן), ולאט לאט התמכרתי אליהן יותר ויותר. פעם הן היו בתיקו על המקום השני בפייבוריטס שלי, ביחד עם סיקרט, שממזמן ירדו מהרשימה הזאת. מיס איי מפציצות באנרגיות, והריקודים שלהם תמיד כיפים לצפייה (במיוחד בקליפ של BREATH). הן ממש טובות ומוכשרות, והן ללא ספק אחת הלהקות הממכרות ביותר ששמעתי. וד"א, סוזי מאמי 3>


שירים מומלצים: Good-bye BabyLove AloneBreathe




3. 4minute 


מדינה: דרום קוריאה.
חברת תקליטים: Cube Entertainment
ז'אנרים: פופ, דאנס, אלקטרוני.
שנות פעילות: 2009 עד היום.
מספר חברות בלהקה: 5 (Nam JiHyun, Heo GaYoon, Jeon JiYoon, Kim Hyuna, Kwon SoHyun).


בדומה למיס איי, גם את 4 מינטס לא ממש אהבתי בהתחלה. עזבו לא אהבתי, ממש שנאתי אותן מכיוון שהן היו יותר מדי דאנס-אלקטרוני בשבילי. אך לפני לא הרבה זמן נדבקתי לשני שירים שלהם, HOT ISSUE ו-FIRST. את הוט אישיו חיבבתי מיד, ולפירסט לקח לי זמן להתרגל (אבל בסופו של דבר זה הפך לשיר האהוב עליי ביותר שלהן), ומשם זרמתי לשירים נוספים שלהן, שגם אליהם התמכרתי. לשירים של 4 מינטס יש קצב טוב וממכר, מילים שקל לזכור וריקודים מגניבים ביותר שאני פשוט אוהבת לבהות בהם. אבל, אין לשירים שלהן איזו משמעות עמוקה או מילים חזקות, וזה גם ממש לא מפריע לי, כי אני בכל מקרה לא מבינה מילה בקוריאנית (XD). זה ממכר, זה טוב, זה פור מינטס. ד"א, דווקא החברה האהובה עליי בלהקה היא היונה, שהייתה פעם בלהקת קיי פופ בשם WONDER GIRLS אך פרשה מסיבות אישיות, ואני חושבת שדווקא המעבר שלה לפור מינטס עשה לה רק טוב. פור מינטס היא להקה מצויינת והיא בעצמה מוסיפה לה המון, בעוד שוונדרגירלז הן דיי ממוצעות ולא היו להן שירים שממש הדהימו אותי. אולי אם היא לא הייתה פורשת הן לא היו נראות ככה, אבל ככה יצא. (; 


שירים מומלצים: FIRST, HUHMirror Mirror


4. Rainbow


מדינה: דרום קוריאה
חברת תקליטים: DSP Media
ז'אנרים: קיי-פופ, דאנס.
שנות פעילות: 2009 עד היום.
מספר חברות בלהקה: 7 (Kim Jae Kyung, Oh Seung Ah, No Eul, Jung Yoon Hye, Kim Ji Sook, Cho Hyun Young, Koh Woo Ri)


האמת היא שהתלבטתי הרבה אם להכניס את ריינבוו לרשימה או לא. הרי יש להן רק שיר אחד שממש ממש התמכרתי אליו (A), וכל השאר אהבתי, אבל לא בטירוף. השיר היחידי שעוד היה באותה הרמה כמו A, היה השיר MACH, שלצערי הרב לא עשו לו קליפ. אל תחשבו שאני שונאת אותן או משהו. השירים של ריינבוו נחמדים וכיפים, הריקודים שלהן טובים, ומגניב אותי בכלל הרעיון שלכל חברה בלהקה יש צבע (למרות שבקליפים הן בדרך כלל לובשות אותו הדבר +-). בקיצר, הן נחמדות, ושוות שמיעה (או חרישה, במקרה שלי).


שירים מומלצים:  AGossipgirl, Mach


5. Brown Eyed Girls


שמות נוספים: B.E.G
מדינה: דרום קוריאה
חברת תקליטים: NegaNetwork 
ז'אנרים: פופ, R&B
שנות פעילות: 2006 עד היום.
מספר חברות: 4 (Jea, Miryo, Narsha ו- Ga-in).


כמו עם רינבוו, גם על המקום החמישי מאוד התלבטתי. לא ידעתי אם להכניס את KARA, שאני מכירה הרבה שירים שלהן ואוהבת את רובם (אבל אף אחד לא וואו), או את AFTER SCHOOL, שאני מכירה רק מעט שירים שלהן, אבל אני ממש אוהבת את מה שאני מכירה. בסוף בחרתי ב-BEG למרות שאני לא מכירה יותר מדי שירים שלהן מהסיבה הפשוטה שאני פשוט התמכרתי קשות לABRACADABRA שלהן, ובזמן האחרון גם ל-SIGN. השירים שלהם די שונים מהלהקות האחרות שכתבתי עליהן, ואני לא כל כך יודעת להסביר איך XD השירים שלהם מגניבים וזהו, אל תתווכחו איתי O<


שירים מומלצים: AbracadabraSign

6 תגובות:

  1. מאוכזבת קשות שלא כתבת את 2NE1. פף איך יכולת!
    אבל אני סבבה עם הלהקות האחרות, גילז ג'נריישן פחות :)

    השבמחק
  2. חבל שאני לא אוהבת את 2NE1 (:
    טנקס טליההה D:

    השבמחק
  3. עוד מעט קיי פופ יהיה פופולרי בישראל :נמ:
    ...! רגע איפה 2NE1?
    "*מאוכזב קשות שלא כתבת את 2NE1 במקום הראשון. פף איך יכולת!" :ANGRY:
    בכל מקרה,זאת הפעם הראשונה שאני לא מסכים איתך כמעט בהכל.. ובמיוחד במקום הראשון. אם הייתי מסדר את הלהקות בנות האוהבות עלי, זה היה נראה ככה:
    מקום ראשון - 2NE1..
    מקום שני - miss A, במיוחד בזכות השיר "גוד ביי ביבי" ששמעתי באמצע M! Count Down
    מקום שלישי - Sistar
    מקום רביעי - Girls' Generation, בזכות השיר "רן דייבל רן"
    מקום חמישי - 4minute.. וכאן יש סיפור ארוך, אבל אני אקצר בכך שפעם זאת הייתה הלהקה האהובה עלי.. ואז הגיעו 2NE1 והשיר של היונאה (או איך שלא קוראים לה) "באבלפופ"..
    ------------------
    טוב אחרי שנרגעתי (אם לא הייתי.. ם-ם") קודם כל ח"ח על הפוסט, שוב היה כיף לקרוא על מה שאת מעבירה ביקורת.

    השבמחק
  4. תודה צ'סי D:
    רק חבל שהטעם שלך מוזר O-O"

    השבמחק
  5. מה טעם מוזר? סנוב1

    השבמחק
  6. אחלה טעם! רק יש לך טעות קטנה - זה 4מינט, לא 4מינטס. 4 minute ולא 4minutes. ^^

    השבמחק